Španělský jazyk pro učitele MŠ 2

kód: ŠJMŠ2UT0925

  • Prakticky zaměřené studium španělského jazyka, jehož výstupy jsou reálně využitelné v prostředí mateřské školy
  • Každý modul (90 minut/1 týden) je rozdělen na jazykovou a propedeutickou část. Jazyková část se zaměřuje na kultivaci vybraných řečových dovedností učitele (mluvení a poslech), v propedeutické části se pak učitelé seznamují s tím, jak cizí jazyk prakticky zavádět do prostředí MŠ (tzv. jazyková propedeutika)     
  • Silný důraz je kladen na budování slovní zásoby (pojmenování veškeré věcné vybavenosti - hračky, nábytek, okolí školy atd.)
  • Simulace reálných komunikačních situací (žádosti, příkazy, prosby atd.)
  • Práce s učebnicí v prostředí MŠ (interaktivní/tištěné materály)
  • Očekává se přímá adaptace obsahu výuky na potřeby účastníků kurzu - např. formou detailního popisu fotek z prostřední různých MŠ, simulací reálných situací ze života MŠ   
  • Nadstandardní materiály jsou zasílány elektronicky/vkládány do výukové místnosti
  • Každý výukový blok se nahrává, záznam je k dispozici všem účastníkům
  • Celý kurz ke zkoušce (80 hodin) je on-line
  • Umět mluvit cizím jazykem a umět cizí jazyk naučit jsou dvě odlišné kategorie - naši lektoři zvádají obojí
  • Stabilní tým je zárukou kontinuální kvality
  • Jako jediná jazyková škola na Karvinsku: připravujeme a udělujeme státní jazykové zkoušky, založili jsme gymnázium s bilingvní sekcí, vytváříme učební materiály pro metodu CLIL a využíváme simultánní metodu pro výuku cizích jazyků - jediní v ČR 

10 560

rozvrh a místoÚt: 16:00- 17:30 hod.
lektorPhDr. Juana Bolek/Keylin Jednická (bude upřesněno)
vstupní jazyková úroveňA1
typ kurzuŠJ (DVPP)
délka9. 9. 2025 - 16. 6. 2026
každé úterý
(80 vyuč. hodin)

zkouška-
formaonline
výstupní jazyková úroveňA2
datum zahájení9. září 2025
výstuposvědčení o absolvování DVPP

množství

-+

Proč si vybrat tento kurz

  • výuka se zkušenými lektory, kteří sami aktivně učí - rodilí mluvčí s bilingvní znalostí ČJ v případě nutnosti přepínání kódů 
  • výuka probíhá na platformě MS Teams     
  • moderní metody výuky nejen teoreticky (holistická metoda, indukce, vizualizace, analogie) 
  • kompilace studijních materiálů - zdrojem učení není pouze učebnice!
  • možnost navazujícího studia včetně splnění předpokladů pro výuku ŠJ na ZŠ (více informací ZDE)     

 

Vzdělávací cíl

Zvladnout španělský jazyk na úrovni A2 zejména v těch řečových dovednostech, které učitel MŠ využije v praxi - mluvení a poslech. Po absolvování tohoto kurzu je jeho účastník zejména schopen:

a) vést elementární interakci v ŠJ (učitel versus žák) a odpovědět na klíčové otázky typu: Jak se jmenuješ? Kde bydlíš? Co máš rád?,

b) pojmenovat věcnou vybavenost mateřské školy (např. hračky, nábytek, popis budovy atd.),

c) konverzovat v přítomném čase, automaticky používat oba přítomné časy v běžné komunikaci,

c) sestavovat jednoduché věty za použití existenciální vazby, tvořit otázky, případně reagovat na jednoduché otázky ze strany žáků,

d) pomocí analogií (neustálého opakování podobných struktrur) a podnětného prostředí (vizualizace slovní zásoby v ŠJ) vybudovat v dětech základní penzum dovedností a reakcí, které využijí na své další cestě při vzdělávání se zejména na ZŠ.           

Vzdělávací program vychází primárně z učebnice Aventura nueva 1 (od 10. lekce).    

Struktura studia a určení cílové skupiny:

Studium v rozsahu 80 vyučovacích hodin je určeno pro učitele mateřských škol, kteří mají vstupní znalosti na úrovni A1 dle SERR. V rámci jazykové části učitelé budují zejména svůj jazykový profil (své znalosti a dovednosti) tak, aby dosáhli výstupní úrovně A2 dle SERR, v rámci propedeutické části se pak zabývají metodickými aktivitami, jak cizí jazyk zprostředkovat dětem, přenášejí tak dovednosti do samotné praxe.       

Požadavky na přijetí:

  • kurz je určen pro pedagogické pracovníky, kteří mají minimální vstupní dovednosti a znalosti na úrovni A1 dle SERR. Doporučujeme absolvovat vstupní jazykovou diagnostiku - veškeré informace k obsahu a formě testování naleznete ZDE,
  • pokud jste jazykovou diagnostiku již absolvovali, uveďte do poznámky v přihlášce její název a rok absolvování,
  • v případě specifických dotazů se můžete obrátit na garanta studia: Mgr. Richard Adamus, Ph.D. - poradna@clil.cz 

 

Před podáním přihlášky se seznamte se školním řádem a storno podmínkami. 

Tento vzdělávací program lze realizovat i v individuální formě pro 1 - 4 účastníky. Bližší informace k individuální realizaci naleznete ZDE.