Anglický jazyk pro učitele MŠ 4

kód: AJB1MŠ4ČT0925

  • Prakticky zaměřené studium anglického jazyka, jehož výstupy jsou reálně využitelné v prostředí mateřské školy
  • Každý modul (90 minut/1 týden) je rozdělen na jazykovou a propedeutickou část. Jazyková část se zaměřuje na kultivaci vybraných řečových dovedností učitele (mluvení a poslech), v propedeutické části se pak učitelé seznamují s tím, jak cizí jazyk prakticky zavádět do prostředí MŠ (tzv. jazyková propedeutika)     
  • Silný důraz je kladen na budování slovní zásoby (pojmenování veškeré věcné vybavenosti - hračky, nábytek, okolí školy atd.)
  • Simulace reálných komunikačních situací (žádosti, příkazy, prosby atd.)
  • Práce s učebnicí v prostředí MŠ (interaktivní/tištěné materály)
  • Očekává se přímá adaptace obsahu výuky na potřeby účastníků kurzu - např. formou detailního popisu fotek z prostřední různých MŠ, simulací reálných situací ze života MŠ   
  • Výuka pod vedením zkušených lektorů, tzv. TEAM TEACHING, kdy se dva lektoři střídají po týdnech
  • Nadstandardní materiály jsou zasílány elektronicky/vkládány do výukové místnosti
  • Každý výukový blok se nahrává, záznam je k dispozici všem účastníkům
  • Celý kurz ke zkoušce (80 hodin) je on-line
  • Umět mluvit cizím jazykem a umět cizí jazyk naučit jsou dvě odlišné kategorie - naši lektoři zvádají obojí
  • Stabilní tým je zárukou kontinuální kvality
  • Jako jediná jazyková škola na Karvinsku: připravujeme a udělujeme státní jazykové zkoušky, založili jsme gymnázium s bilingvní sekcí, vytváříme učební materiály pro metodu CLIL a využíváme simultánní metodu pro výuku cizích jazyků - jediní v ČR 

9 900

výstupní jazyková úroveňB1
datum zahájení11. září 2025
výstuposvědčení o absolvování DVPP
rozvrh a místoČt: 16:15- 17:45 hod.
lektorMgr. Richard Adamus, Ph.D./Petra Hinds, MSc. (bude upřesněno)
učebniceEnglish File Pre-Intermediate (4. vydání) + kompilace materiálů
vstupní jazyková úroveňA2/A2+
typ kurzuAJ (DVPP)
délka11. 9. 2025 - 18. 6. 2026
každý čtvrtek
(80 vyuč. hodin)

zkouška-
formaonline

množství

-+

Proč si vybrat tento kurz

  • výuka se zkušenými lektory, kteří sami aktivně učí. Kurz vedou dle personálních možností dva lektoři, kteří se cyklicky střídají po týdnech
  • výuka probíhá na platformě MS Teams     
  • moderní metody výuky nejen teoreticky (holistická metoda, indukce, vizualizace, analogie) 
  • kompilace studijních materiálů - zdrojem učení není pouze učebnice!
  • možnost navazujícího studia včetně splnění předpokladů pro výuku AJ na ZŠ (více informací ZDE)     

 

Vzdělávací cíl

Zvladnout anglický jazyk na úrovni B1 zejména v těch řečových dovednostech, které učitel MŠ využije v praxi - mluvení a poslech. Po absolvování tohoto kurzu je jeho účastník zejména schopen:

a) vést rozvinutější interakci v AJ (učitel versus žák) a odpovědět na klíčové otázky typu: Jak se jmenuješ? Kde bydlíš? Co máš rád?,

b) pojmenovat věcnou vybavenost mateřské školy (např. hračky, nábytek, popis budovy atd.),

c) konverzovat na běžná témata v rámci všech časových rovin,

c) sestavovat pokročilejší věty za použití existenciální vazby (there is/are), tvořit otázky, případně reagovat na jednoduché otázky ze strany žáků; používat vhodných způsobem základní kolokace (přídavné + podstatné jméno),

d) pomocí analogií (neustálého opakování podobných struktrur) a podnětného prostředí (vizualizace slovní zásoby v AJ) vybudovat v dětech základní penzum dovedností a reakcí, které využijí na své další cestě při vzdělávání se zejména na ZŠ.           

Rozdíl mezi výstupní úrovní A2 a B1 je zejména v bohatosti slovní zásoby (1000 slov pro každý stupeň referenčního rámce) a schopnosti vyjadřovat děj ve všech časových rovinách. Učitel je na výstupní úrovni B1 již schopen např. vyprávět pohádku s jednoduchým dějem, začíná používat i receptivní slovní zásobu - přívlastky.  

Obsahově kurz vychází z učebnice ENGLISH FILE PRE-INTERMEDIATE (FOURTH EDITION), zahajuje se od lekce 5A.    

Struktura studia a určení cílové skupiny:

Studium v rozsahu 80 vyučovacích hodin je určeno výlučně pro učitele mateřských škol, kteří mají minimální nebo nulové znalosti anglického jazyka. V rámci jazykové části učitelé budují zejména svůj jazykový profil (své znalosti a dovednosti) tak, aby dosáhli výstupní úrovně B1 dle SERR, v rámci propedeutické části se pak zabývají metodickými aktivitami, jak cizí jazyk zprostředkovat dětem, přenášejí tak dovednosti do samotné praxe.       

Požadavky na přijetí:

  • kurz je určen pro pedagogické pracovníky, kteří mají  vstupní dovednosti a znalosti na úrovni A2/A2+ dle SERR. Doporučujeme absolvovat vstupní jazykovou diagnostiku - veškeré informace k obsahu a formě testování naleznete ZDE,
  • pokud jste jazykovou diagnostiku již absolvovali, uveďte do poznámky v přihlášce její název a rok absolvování,
  • v případě specifických dotazů se můžete obrátit na garanta studia: Mgr. Richard Adamus, Ph.D. - poradna@clil.cz 

 

Před podáním přihlášky se seznamte se školním řádem a storno podmínkami. 

Tento vzdělávací program lze realizovat i v individuální formě pro 1 - 4 účastníky. Bližší informace k individuální realizaci naleznete ZDE.