Anglický jazyk pro učitele MŠ 2

kód: AJA2ČTMŠ20125

  • Prakticky zaměřené studium anglického jazyka, jehož výstupy jsou reálně využitelné v prostředí mateřské školy
  • Každý modul (90 minut/1 týden) je rozdělen na jazykovou a propedeutickou část. Jazyková část se zaměřuje na kultivaci vybraných řečových dovedností učitele (mluvení a poslech), v propedeutické části se pak učitelé seznamují s tím, jak cizí jazyk prakticky zavádět do prostředí MŠ (tzv. jazyková propedeutika)     
  • Silný důraz je kladen na budování slovní zásoby (pojmenování veškeré věcné vybavenosti - hračky, nábytek, okolí školy atd.)
  • Simulace reálných komunikačních situací (žádosti, příkazy, prosby atd.)
  • Práce s učebnicí v prostředí MŠ (interaktivní/tištěné materály)
  • Očekává se přímá adaptace obsahu výuky na potřeby účastníků kurzu - např. formou detailního popisu fotek z prostřední různých MŠ, simulací reálných situací ze života MŠ   
  • Výuka pod vedením zkušených lektorů, tzv. TEAM TEACHING, kdy se dva lektoři střídají po týdnech
  • Nadstandardní materiály jsou zasílány elektronicky/vkládány do výukové místnosti
  • Každý výukový blok se nahrává, záznam je k dispozici všem účastníkům
  • Celý kurz ke zkoušce (80 hodin) je on-line
  • Umět mluvit cizím jazykem a umět cizí jazyk naučit jsou dvě odlišné kategorie - naši lektoři zvádají obojí
  • Stabilní tým je zárukou kontinuální kvality
  • Jako jediná jazyková škola na Karvinsku: připravujeme a udělujeme státní jazykové zkoušky, založili jsme gymnázium s bilingvní sekcí, vytváříme učební materiály pro metodu CLIL a využíváme simultánní metodu pro výuku cizích jazyků - jediní v ČR 

9 000

datum zahájení16. ledna 2025
výstuposvědčení o absolvování DVPP
rozvrh a místoČt: 18:00 - 19:30 hod.
lektorMgr. Richard Adamus, Ph.D./Petra Hinds, MSc. (bude upřesněno)
učebnicekompilace studijních materiálů - účastník kurzu si nepořizuje žádnou učebnici
vstupní jazyková úroveňA1/A1+
typ kurzuAJ (DVPP)
délka16. 1. 2025 - 8. 1. 2026
každý čtvrtek
(80 vyuč. hodin)

formaonline
zkouška-
výstupní jazyková úroveňA2/A2+

množství

-+

Proč si vybrat tento kurz

  • výuka se zkušenými lektory, kteří sami aktivně učí. Kurz vedou dva lektoři, kteří se cyklicky střídají po týdnech
  • obsahově se výuka opírá o nejmodernější učebnici pro dospělé NEW ENGLISH FILE PRE-INTERMEDIATE od první lekce   
  • moderní metody výuky nejen teoreticky (holistická metoda, indukce, vizualizace, analogie) 
  • kompilace studijních materiálů - zdrojem učení není pouze učebnice!
  • možnost navazujícího studia včetně splnění předpokladů pro výuku AJ na ZŠ (více informací ZDE)     

 

Vzdělávací cíl

Zvladnout anglický jazyk na úrovni A2 zejména v těch řečových dovednostech, které učitel MŠ využije v praxi - mluvení a poslech. Po absolvování tohoto kurzu je jeho účastník zejména schopen:

a) vést elementární interakci v AJ (učitel versus žák) a odpovědět na klíčové otázky typu: Jak se jmenuješ? Kde bydlíš? Co máš rád?,

b) pojmenovat věcnou vybavenost mateřské školy (např. hračky, nábytek, popis budovy atd.),

c) sestavovat jednoduché věty v přítomném čase, tvořit otázky, případně reagovat na jednoduché otázky ze strany žáků,

d) pomocí analogií (neustálého opakování podobných struktrur) a podnětného prostředí (vizualizace slovní zásoby v AJ) vybudovat v dětech základní penzum dovedností a reakcí, které využijí na své další cestě při vzdělávání se zejména na ZŠ.

Rozdíl mezi výstupní úrovní A1 a A2 je zejména v bohatosti slovní zásoby (1000 slov pro každý stupeň referenčního rámce) a schopnosti vyjadřovat děj (výstup A1 předpokládá znalost přítomného času, výstup A2 předpokládá popis ve všech třech časových rovinách - minulost, přítomnost a budoucnost).            

Struktura studia a určení cílové skupiny:

Studium v rozsahu 80 vyučovacích hodin je určeno výlučně pro učitele mateřských škol, kteří mají minimální nebo nulové znalosti anglického jazyka. V rámci jazykové části učitelé budují zejména svůj jazykový profil (své znalosti a dovednosti) tak, aby dosáhli výstupní úrovně A2 dle SERR, v rámci propedeutické části se pak zabývají metodickými aktivitami, jak cizí jazyk zprostředkovat dětem, přenášejí tak dovednosti do samotné praxe.       

Požadavky na přijetí:

  • řádně vyplněná přihláška + úhrada kurzovného
  • pokud neznáte Vaši stábající úroveň, doporučujeme Vám absolvovat jazykovou diagnostiku. Objednat se můžete mailem: diagnostika@clil.cz   


Před podáním přihlášky se seznamte se školním řádem a storno podmínkami. 

Tento vzdělávací program lze realizovat i v individuální formě pro 1 - 4 účastníky. Bližší informace k individuální realizaci naleznete ZDE.